Jyrki Antikainen – LähiTapiola: Video pakottaa pelkistämään sanoman ymmärrettäväksi
13.11.20145 syytä kertoa yritystarina videolla – Osa 4/5
13.11.20145. Päätöksentekijöillä ei ole aikaa lukea pitkiä tekstejä
Ehkä vähän tylysti sanottu, mutta totta se on. Useimpien yritysten päätöksentekijöillä ei ole aikaa selailla läpi satoja verkkosivuja tai lukea pitkiä esitteitä. He haluavat tärkeän tiedon haltuunsa alle kahdessa minuutissa. Kolme minuuttia on jo liian pitkä video. Jos saat asiasi esitettyä 30 sekunnissa, hienoa, mutta yleensä noin 90 sekuntia on hyvä pituus yritysvideolle. Medialukutaito muuttuu jatkuvasti ja tänä päivänä ihmiset suosivat videota, kuvia ja lyhyitä kuvatekstejä. Verkkojulkaisut ovat alkaneet jo kärsiä kun yleisön kärsivällisyys ei riitä tekstin lukemiseen. Videolla kerrot pointtisi nopeasti ja ymmärrettävästi ja saat kontaktin potentiaalisiin asiakkaisiin, jotka tuskin muuten olisivat soittaneet tai sopineet tapaamista.