Podcast
Podcasteista on tullut voimakas viestintäkanava, joka tuo yrityksille mahdollisuuden tavoittaa yleisönsä tavalla, joka on henkilökohtainen ja syvällinen. Ne tarjoavat yrityksille alustan kertoa tarinoita, jakaa asiantuntijatietoa ja rakentaa brändiä luontevalla, mutta vaikuttavalla tavalla.
Yrityspodcastit ovat erityisen tehokkaita, koska ne tavoittavat yleisön tilanteissa, joissa muut kanavat eivät ole yhtä toimivia – kuten matkoilla, treenatessa tai rentoutuessa kotona. Ääni tuo brändin lähelle kuulijaa, ja säännöllisesti tuotettu sisältö sitouttaa yleisön pitkällä aikavälillä. Lisäksi podcastit ovat ihanteellinen keino kasvattaa asiantuntijuutta ja luoda luottamusta. Syvällisillä keskusteluilla ja monipuolisilla aiheilla voidaan avata uusia näkökulmia ja käsitellä teemoja, jotka kiinnostavat kuulijakuntaa aidosti.
Markkinoinnin näkökulmasta podcastit toimivat myös tehokkaana työkaluna: ne auttavat vahvistamaan brändin näkyvyyttä, lisäävät luottamusta ja tarjoavat mahdollisuuden kohdistetulle mainonnalle. Koska kuuntelijat viettävät pitkiä aikoja podcastien parissa, he ovat myös vastaanottavaisempia viesteille ja tarjouksille. Podcastit luovat pysyvän ja henkilökohtaisen yhteyden, mikä tekee niistä markkinointiviestinnässä ainutlaatuisen ja vaikuttavan kanavan.
Vaikuta! -podcast kertoo yritysmaailman ilmiöistä vastuullisuuden ja viestinnän näkökulmasta.
Sasu Sorkio on Smile Audiovisualin toimitusjohtaja ja videostrategi, joka kuuluttaa videoviestinnän ilosanomaa ja uskoo, että maailmaa voidaan muuttaa paremmaksi vastuullisen liiketoiminnan avulla. Sasu on kirjoittanut palkitun kirjan Vaikuta videolla. Vapaa-ajallaan hän lähtee mielellään luontoon kirkastamaan ajatuksiaan.
11. 11. TikTok yritysten näkökulmasta - Irina Kirvesmäki ja Melissa Kontu, TBWA
Melissa Kontu ja Irina Kirvesmäki TBWA:lta johdattavat meidät tässä jaksossa TikTokin mahdollisuuksiin. TikTok julkaistiin vuonna 2016 ja ensimmäiset mainokset saapuivat TikTokiin vuonna 2019. Alunperin nuoresta käyttäjäkunnasta on laajennuttu koko ajan vanhempiin ikäryhmiin ja nykyään TikTokista löytyy sisältöä lähes kaikille. Kiinnostaako kuulla miten yritykset voivat hyödyntää TikTokkia omassa markkinoinnissaan ja viestinnässään? Entä millaiset sisällöt TikTokissa toimivat tällä hetkellä? Laita jakso kuunteluun niin tiedät!
10. Markkinoinnin automaatiota startupeille - Henri Pallonen, Avidly
Tässä jaksossa käsitellään startup-kenttää. Vieraanani on Henri Pallonen Avidlylta, jolta löytyy vahvaa osaamista markkinointi teknologioista. Henri kertoo miten startuppien kannattaa lähteä markkinoimaan ja miten ylipäätään startupit eroavat muista yrityksistä.
9. Työnantajamielikuvan rakentaminen - Nina Moilanen, Vincit
Jakson aiheena on työnantajamielikuva. Vieraana on Nina Moilanen, joka työskentelee Vincitillä rekrytoinnin parissa. Teknologiayritys Vincit on tunnettu työntekijälähtöisestä yrityskulttuuristaan ja yritys on saanut lukuisia palkintoja tähän liittyen. Nina kertoo meille miten Vincitin yrityskulttuuri näkyy konkreettisesti arjen tekemisessä ja miten työantajabrändityötä tehdään Vincitillä.
8. Yrityksen vastuullisuus - Anniina Niemistö ja Noora Pöyhönen, Fazer
Tässä jaksossa jutellaan vastuullisuudesta - ennen kaikkea suuren ja tunnetun kotimaisen kuluttajabrändin näkökulmasta. Vieraana on Anniina Niemistö ja Noora Pöyhönen Fazerilta. Jaksossa kuullaan miten vastuullisuus näkyy käytännön tekemisessä ja kuullaan taustoja muutaman referenssikeissin kautta. Oppilaana ja haastattelijana on Sasu Sorkio.
7. Vastuullisuus tekoina - Pasi Rinne, Gaia Consulting
Jakson vieraana kestävän liiketoiminnan lähettiläs ja Gaia Consultingin perustaja Pasi Rinne. Pasi kertoo vastuullisen ja kestävän liiketoiminnan peruspilareista. Saamme kuulla myös hänen vuosistaan YK:n ympäristöohjelman palveluksessa. Oppilaana ja haastattelijana on Sasu Sorkio.
6. Diversiteetti, inkluusio ja yhdenvertaisuus - Naomi ja Wanda Holopainen, Ataá Agency
Jakson vieraana on Naomi ja Wanda Holopainen Ataá Agencylta. He ovat monimuotoisuuden, inkluusion ja yhdenvertaisuuden sanansaattajia ja auttavat organisaatioita luovan prosessin puitteissa edellä mainittujen asioiden kehittämisessä. Pääsemme kuulemaan mistä heidän maailmankuva kumpuaa ja miten Ataá Agency on saanut alkunsa. Oppilaana ja haastattelijana on Sasu Sorkio.
5. Diversiteetti ja suomalainen kauneuskäsitys - Tiina Frazer, Lumene
Lumenen markkinointijohtaja Tiina Frazer on vieraana jaksossa, jonka teemana on diversiteetti. Saamme kuulla Tiinalta muun muassa Lumenen vastuullisuustyöstä ja miten diversiteetti näkyy Lumenella. Lisäksi kuullaan ajatuksia suomalaisen kauneuskäsityksen kehityksestä. Oppilaana tällä matkalla on Sasu Sorkio.
4. Loistava henkilöbrändi - Mika D. Rubanovitsch, Johtajatiimi
Jakson vieraana on Mika D. Rubanovitsch, joka tunnetaan myynnin ammattilaisena, tietokirjailijana ja yritysvalmentajana. Mika antaa oivaltavia vinkkejä asiantuntijabrändin rakentamiseen liittyen. Kuinka henkilöbrändi rakennetaan ja mistä ainesosasista se koostuu.
3. Linkedin ja henkilöbrändi - Oona Kankkunen, Network & Growth
Vieraana tässä jaksossa on Oona Kankkunen, joka on suosittu LinkedIn -vaikuttaja ja social Sellingin -puolestapuhuja. Oona toimii kasvuvalmentajana sekä social sellingin ja asiantuntijaviestinnän kouluttajana. Oona kertoo verkostojen rakentamisesta sekä arvoa tuottavasta sosiaalisesta myyntityöstä ja asiantuntijaviestinnästä.
2. Oman podcastin rakentaminen - Susanna Rantanen, Emine
Toisen jakson vieraana on Susanna Rantanen työantajabränditoimisto Emineltä. Susanna on pitkän linjan viestinnän ja markkinoinnin yrittäjä ja hänellä on kaksi omaa podcastia. Sasu keskustelee Susannan kanssa podcasteista, ja siitä miten Susanna on itse hyödyntänyt podcasteja oman yrityksen markkinoinnissa ja brändin rakentamisessa.