Viraalivideot: mikä saa ihmiset jakamaan videoita sosiaalisessa mediassa
30.5.2013Videon hakukoneoptimointi eli SEO
30.5.2013Miksi asiakastestimoniaalit olisi parempi esitellä videolla kuin tekstinä? Tässä videossa annetaan viisi hyvää syytä, miksi kannattaa ainakin kokeilla videomuotoisia testimoniaaleja.
Miksi asikastestimoniaaleissa video on parempi kuin teksti?
1. Videotestimoniaalit ovat usein lyhyempiä ja helpompia katsoa läpi. Asiakastestimoniaalitekstit paisuvat usein kuin pullataikina, jolloin kynnys niiden lukemiseen kasvaa
2. On asioita, joita pelkillä sanoilla ei voi kertoa. Ihmisten olemus, ilmeet ja eleet viestivät enemmän kuin tuhat sanaa.
3. Videotestimoniaalit ovat viihdyttävämpiä. Toki monet kirjoittajat osaavat tuottaa hyvinkin koukuttavaa tekstiä, mutta useimmissa tapauksissa ja vähemmällä vaivalla paremmin sen tekee video.
4. Tunnetasolla sitoutuminen on helpompaa ihmiseen, kuin jonkun tuottamaan tekstiin. Potentiaalinen asiakas usein tavoittaa videolla esiintyvästä ihmisestä enemmän, kuin pelkästä verkkosivustolle laaditusta tekstistä.
5. Osa asiakkaistasi saattaa jopa innostua esiintymisestä, koska esiintyminen nyt vaan on hauskempaa kuin kirjoittaminen.
Hyviä kysymyksiä testimoniaalivideoon voivat olla
– kuinka he päätyivät valinnassaan juuri teidän yritykseenne
– mitä yrityksenne teki tarvittavien tulosten saavuttamiseksi
– mitä he sanoisivat muille potentiaalisille asiakkaillenne