Miksi testimoniaali on parempi toteuttaa videolla kuin tekstinä?
30.5.2013Mikä on zero moment of truth?
30.5.2013Verkkovideo menestyy suurelta osin hyvän hakukonelöydettävyyden takia. Listasimme kahdeksen huomioitavaa seikkaa videosi hakukoneoptimointia silmällä pitäen:
1. Tuota laadukasta ja rikasta sisältöä, joka palvelee tarkoitusperiänne
2. Otsikko on tärkeä potentiaalisten katsojien houkuttelemiseksi. Tee siitä kiinnostava ja käydä brändillesi olennaisia sanoja. Miettikää mitä sanoja asiakkaanne voisivat käyttää ja käyttäkää hyödyksi myös Googlen suosittuja hakusanoja.
3. Kirjoita sisällöstä monipuolinen kuvailu, joka sisältää myös tärkeimmät avainsanat
4. Jakamismahdollisuus on yksi videon suurimpia etuja. Kannattaa siis laittaa jokainen video oman erillisen urlin taakse. Tämä parantaa sivustosi hakukoneoptimointia.
5. Tekstitä sisältö
6. Videon pituudella on merkitystä. Jos tavoitteena on saada suuria katsojalukuja, kannattaa tehdä videosta alle kaksiminuuttinen.
7. Lähetä video sitemap Googleen varmistaaksesi, että hakukoneet löytävät sisältösi ja indeksoivat sen.
8. Kannataa myös tarjota napit sisällön jakamiseen: Facebookissa, Twitterissä, sivu-upotuksena, sähköpostilla, linkkinä, jne.
Tee videolle kiinnostava kuvake. Ne vaan ovat kiinnostavampia kuin tylsät kuvakkeet. Sen lisäksi jaa videota aktiivisesti sosiaalisessa mediassa, kuten Facebookissa ja Twitterissä. Ja lähettele vaikka linkkejä sähköpostilla kavereillesi. Tärkeintä on saada yleisö löytämään sisältö.