Fazer – Esittelyvideo
12.5.2013Miksi testimoniaali on parempi toteuttaa videolla kuin tekstinä?
30.5.2013Mitkä seikat saavat ihmiset jakamaan videoita sosiaalisessa mediassa? Unruly median Sarah Wood on tutkinut asiaa ja löytänyt seuraavat 12 kategoriaa:
Hauska
– Huumori on tunnetusti subjektiivistä. Kaikkiin ei kaikki tehoa, mutta hyvä huumorivideo palkitsee katsojansa, ruhtinaallisesti
Seksikäs
– no tämä on varmasti netin suosituin kategoria, johon kieltämättä liittyy omat riskinsä. jos ymmärrät kohdeyleisösi väärin, tällaisella materiaalilla voi olla kohtalokkaat seuraukset brändillesi
Järkyttävä
– jostain syystä järkyttävä materiaali koetaan puoleensa vetäväksi ja tämän genren videot päättyvät aina järkytykseen – se on se pihvi, jota videon alku petaa
Uskomaton
– usein näihin liittyy joku mahdottomalta tuntuvat temppu, joka on joko tuhannennella yrittämällä saatu purkitettua tai sitten on käytetty jälkituotantotekniikoita
Kiistanalainen
– nämä videot jakavat mielipiteet faneihin ja vihaajiin, joten ei suositella heikkohermoisille. jotta tämä konsepti onnistuu, pitää olla valmis seisomaan videonsa takana
Nörtti
– näistä saa hienoja videosarjoja, jos onnistutaan herättämään katsojien mielenkiinnon. monista tulee uskollisia seuraajia. esimerkkinä Will it blend
Valaiseva
– silmät aavaavia tosiasioita, kurkistuksia verhojen taa, uutisia, trendejä tai uutta teknologiaa
Mitä hittoa!?
– näytetään jotain, mikä ei istu kuvaan ollenkaan. esimerkiksi mummo skeittaamassa tai gorilla soittamassa pianoa
Zeitgeist
– ajan hengessä mukana eläminen. tässä tärkeintä on ajoitus ja jonkin ajankohtaisen asian kommentoiminen, ratsastetaan sen hetkisellä meemillä
Söpöys
– hyppiviä vauvoja, kompuroivia kissanpentuja, halaavia pingviinejä, nämä videot on tehty sulattamaan sydämet
Nostattava
– flashmobit, ryhmätanssiaiset, hyvää tarkiotusta ilmentävät ideat. näillä saadaan kyynistenkin ystävien kasvoille hymyä
Liikuttava
– toivoa, ylpeyttä, uskoa, rakkautta. Hyvän tällaisen videon katsottuasi olet kananlihalla ja tippa silmässä
Näistä kategorioista kannattaa keskittyä niihin, jotka sopivat teidän brändillenne. Sitten ei muuta kuin nupit kaakkoon.