Kemianteollisuus ry – Esittelyvideo
4.12.20144 tapaa käyttää Instagramin Hyperlapsea videomarkkinoinnissa
5.12.2014Kissat ja puhelimet olivat YouTuben lokakuun katsotuimpien mainosten juttu; jompi kumpi näistä on pääosassa neljässä kymmenestä lokakuun katsotuimmasta mainoksesta YouTubessa.
10. Sijalla 10 on kuitenkin McDonald’s. “Our food. Your questions. Is McDonadl’s beef real? -videolla käydään McDonald’sin pihvitehtaalla ja selvitetään onko hampurilaispihvi täyttä lihaa. Videolla pyritään dokumentaariseen otteeseen ja uskottavuuteen. Tavoitteena on valaista katsojia McDonald’sin ruuan laadusta.
http://www.youtube.com/watch?v=wXgSnUmhdws
9. Hendo valtaa yhdeksänne sijan Kickstarter-joukkorahoituspalvelulle tehdyllä videollaan, jossa se esittelee maailman ensimmäisen ilmassa leijuvan laudan. Vinkki startupeille: Videolla on helppo selittää tuotte tai palvelu ja sitä on helppo jakaa.
http://www.youtube.com/watch?v=plwX5NtF530
Elektroiniikka-aiheiset videot ovat jo jonkin aikaa olleet katsotuimpia brändivideoita, joten ei ole yllätys, että tämän kuun top 10 listalla on kaksi älypuhelinvalmistajaa.
8. Video Googlen Nexus 6 -älypuhelimesta noudattaa hyvin perinteistä elektroniikkalaitteen esittelyvideon kaavaa. Lyhyellä videolla esitellään Nexuksen ulkoasua ja sen teknisiä ominaisuuksia. Elektroniikasta ja älypuhelimista kiinnostuneisiin yksinkertainen video varmasti iskee.
http://www.youtube.com/watch?v=wk-PY2dBKaA
7. Samsungin videolla esitellään Galaxy Note 4:n kestävyyttä yksinkertaisen animaation ja Samsungin tehtaalla kuvatun taivutustestin avulla. Videon sanoma on, että Galaxy Note ei hajoa, vaikka istuisit puhelin takataskussa. Video ei ole mitenkään mullistava, mutta ihmiset tykkäävät nähdä omin silmin miten tuotelupaus pitää.
http://www.youtube.com/watch?v=UrhCz6PnT78
6. Diet Coken mainos on täynnä söpöyttä, joka tunnetusti uppoaa ihmisiin. Taylor Swift huomaa Coca-Colan mainoksessa, miten ihanaa elämä on satojen kissanpentujen keskellä. Vielä söpöjä kissanpentuja isompi vetonaula videossa on Taylor Swift, yksi Amerikan tämän hetken suosituimmista poplaulajista.
http://www.youtube.com/watch?v=okTokQgOo6I
5. Niken “Together”-nimisen mainoksen tähti on amerikkalainen koripalloilija LeBron James. James on tehnyt peliuransa Cleveland Cavaliersissa, josta hän vaihtoi Miami Heatiin vuonna 2010. Tämän vuoden heinäkuussa James ilmoitti palaavansa takaisin Cleveland Cavaliersiin. Niken video vetoaa tunteisiin ja nostattaa yhteishenkeä, ainakin amerikkalaisten koripallofanien. Jos mainoksesta tekisi Suomi-version, palaisi Teemu Selänne siinä Jokereihin.
http://www.youtube.com/watch?v=n6S1JoCSVNU
Listan nelonen ja kolmonen ovat filmaattisia videoita, jotka vaikuttavat enemmän elokuvilta kuin mainoksilta.
4. Fiatin videossa Fiat 500X -auto ottaa vahingossa Viagra-pillerin. Hienosti kuvattu video viihdyttää katsojaa hauskalla ja nokkelalla tarinalla.
http://www.youtube.com/watch?v=7lcc62nrl9Y
3. Chanel No5 -parfyymin mainos “The One That I Want” on megabudjetin brändivideo, jonka pääosassa on huippumalli Gisele Bündchen. Elokuvamainen video kertoo tarinan nykyajan ihannenaisesta, jolla on kaikkea, mutta joka lopulta laittaa rakkauden uran edelle. Katsojaan vetoaa videon tarina, seksikyys ja tyylikkyys.
http://www.youtube.com/watch?v=8asRWe5XNw8
2. Friskiesin ja BuzzFeedin mainoksen juju on söpöissä elämisissä ja huumorissa. Videolla vanhempi kissa opettaa kissanpennulle elämää ja perheen koiran asemaa siinä.
http://www.youtube.com/watch?v=3yNSF7ljOoU
1. Viraali-ilmiöksi muodostuneet lentoyhtiöiden turvallisuusvideot näyttävät edelleen uppoavan katsojiin. Lokakuun katsotuin video 11,5 miljoonalla katsojalla on nimittäin Air New Zealandin Hobitti-aiheinen turvallisuusvideo. Miksi ihmeessä katsoa kotisohvalta lentomatkustajille tarkoitettua turvallisuusvideota? No jos videossa on tarina, se on visuaalisesti näyttävä, siinä on hobiteja ja velhoja ja sillä esiintyy Elijah Wood, niin miksipäs ei.
https://www.youtube.com/watch?v=qOw44VFNk8Y