Graafinen suunnittelu
Yritysilme näkyy yrityksen kaikessa viestinnässä ja markkinoinnissa ja se visualisoi yrityksen brändiä. Se tekee yrityksestä tunnistettavan ja erottaa sen kilpailijoista. Videon graafisessa ilmeessä on syytä huomioida organisaation graafinen ohjeistus. Ohjeistuksen mukailu voidaan tehdä väljästi, esimerkiksi ottamalta sieltä ainoastaan brändille määritetyt värit ja muotokieli.
Videolla käytettävät graafiset elementit
Videon graafisessa ilmeessä on syytä huomioida organisaation graafinen ohjeistus. Ohjeistuksen mukailu voidaan tehdä väljästi, esimerkiksi ottamalta sieltä ainoastaan brändille määritetyt värit tai sitten hakea samaa muotokieltä, kuin organisaation muissa materiaaleissa on käytetty aiemmin. Tyypillisimpiä graafisia elementtejä haastatteluvideoissa ovat nimi- ja titteliplanssit, sekä monesti videon alussa mainittava otsikko. Videoissa voi olla mukana muitakin elementtejä, kuten kuvaan upotettuja infolaatikoita, väliotsikoita ja kuvituksia.
Yksi osio, jossa graafista suunnittelua kaivataan, on animaationa toteutettu intro-osio, jota voidaan käyttää vaikkapa kaikissa saman sarjan tai saman YouTube-kanavan videoissa. Introissa on toki se vaara, että katsojan kiinnostus herpaantuu, mikäli jokaisen videon alussa on pitkä animoitu intro. Sama ilmiö on nähtävissä esimerkiksi Netflixissä, jossa sarjoja katsottaessa, Netflixin oma ohjelmisto auttaa katsojaa hyppäämään jokaisen jakson alussa toistuvien introjen yli. Youtubessa nämä introt tai kanavatunnukset ovat pitkään olleet suosiossa, mutta usein ajallisesti niiden eteen on syytä sijoittaa jotain oikeaa asiaa, joka koukuttaa katsojan.
Kiinnostuitko?
Kaipaatko apua graafiseen suunnitteluun? Autamme mielellämme. Soita numeroon 010 83 83 600 tai täytä alla oleva lomake ja otamme sinuun yhteyttä.