Videon hakukoneoptimointi eli SEO
30.5.2013Hewlett Packard – Brand film
3.6.2013Tavoitatko asiakkaasi juuri silloin, kun hän on etsimässä tietoa tarjoamastasi palvelusta tai tuotteesta. Tiedonhaku kuitenkin tapahtuu tänä päivänä yhä enemmän verkossa. Se on johtanut siihen, että asiakkaiden ensikohtaamiset brändien kanssa tapahtuvat ilman, että myyjä on läsnä tai ilman, että he koskettavat fyysistä tuotetta. Googlella on ilmiölle nimikin: Zero moment of Truth.
Internetissä tapahtuu tänä päivänä markkinointi, informaation kerääminen ja yhä usemmin myös asiakas tekee siellä ostopäätöksensä. Näin ollen se ei voi olla vaikuttamatta kaikkien maailman suurimpien brändien nousuun tai tuhoon. Jos olet juuri nyt tekemässä videota, niin seuraaviin seikkoihin kannattaa kiinnittää huomiota.
– Osto päätöstä tehdessään asiakkaat eivät halua mainosvideota, vaan oleellista informaatiota
– Asiakkaat etsivät merkityksellistä ja sitouttavaa sisältöä. Niinpä Google palkitseekin katsotuimmat ja samalla kiinnostavimmat sisällöt paremmilla sijoituksilla hakutuloksissa.
– Asiakkaat palkitsevat merkityksellisen sisällön jakamalla sitä sosiaalisessa mediassa. Tämä puolestaan luo voimakkaan suusta suuhun efektin.
Joten sen sijaan, että keskittyisit videoihin, jotka myyvät tuotteitasi, keskity auttamaan asiakastasi esimerkiksi helpottamalla heidän elämäänsä. Näin asiakas, joka tulee sivustollesi löytää koulutusmateriaalin, joka sopii parhaiten hänen tarpeeseensa. Sen lisäksi kannattaa käyttää asiakasta aktivoivia toimenpiteitä, jotka kääntävät hänet brändisi puoleen ja auttaa häntä saavuttamaan lopulliset päämääränsä.