Video osana yrityksen strategiaa
22.2.2017Liikennevirasto – Markkinointivideo
19.3.2017Hyödynnä videoita järjestön viestinnässä!
Videot ovat yhä suurempi osa viestintää tänä päivänä ja erityisesti järjestöillä on lukuisia mahdollisuuksia hyödyntää videota oman toimintansa esiin tuomisessa. Tässä uutuuskoulutuksessa tarjoamme juuri järjestöille räätälöidyn tietopaketin videoviestinnästä osana muuta viestintää ja markkinointia. Lähtökohtana on videotuotanto itse – mahdollisimman helposti, nopeasti ja edullisesti.
Koulutuksessa yhdistävät osaamisensa Smile Audiovisual Oy:n Sasu Sorkio ja Viestintä-Pirittan Piritta Seppälä. Kerromme teille Sasun johdolla, mistä osa-alueista koostuu hyvä video ja miten video voidaan tehdä itse aina suunnittelusta toteutukseen. Piritta täydentää kokonaisuutta tuomalla esiin faktaa videon hyödyntämisestä eri kanavilla verkossa ja sosiaalisessa mediassa sekä videon roolin monikanavaisessa viestinnässä.
Yhdistämme koulutukseen sekä tuhtia tiedonjakoa että käytännön tekemistä ja keskustelua. Esimerkkien avulla eri järjestöjen videoviestinnästä osallistujat saavat lisäksi ideoita oman järjestönsä videoviestinnän kehittämiseen.
Lisätiedot ja ilmoittautuminen alla olevasta linkistä:
https://viestintapiritta.fi/koulutus-25-4-video-osaksi-jarjeston-viestintaa/
Koulutuksen sisältö:
Miten organisaatio saa tehtyä laadukasta videosisältöä itse mahdollisimman helposti, nopeasti ja halvalla? Miten ottaa videoista kaikki hyöty monikanavaisesti?
Videon suunnittelu ja tekeminen itse
-
– hyvän videon suunnittelu ja tekeminen: videon tarkoitus ja kesto, käsikirjoitus, laitteet, ääni, valaistus, leikkaus, muu jälkikäsittely
– vinkit tekemiseen itse ja harjoitukset käytännössä
– vinkit erilaisiin mobiilisovelluksiin, tarvittaviin laitteisiin ja muihin työkaluihin
– oman järjestön videoiden sisältöideointi
Video osana järjestön viestintää
-
– videot osana organisaation muuta viestintää
– videoiden rooli tänään: missä kannattaa hyödyntää ja mitä on hyvä tietää esimerkiksi eri some-kanavien videoiden jakelusta ja näkyvyydestä
– monikanavainen viestintä ja videot osana kokonaisuutta
– YouTube, Vimeo ja muut kanavat videoiden jakelualustana
– videoiden onnistumisen ja näkyvyyden onnistumisen seuranta ja mittaaminen
Kenelle?
-
– Niille, jotka johtavat, suunnittelevat ja kehittävät järjestön viestintää
– Järjestöjen ja yhdistysten viestintävastaaville ja luottamushenkilöille, jotka osallistuvat viestintään
– Henkilöille, jotka tuottavat ja tekevät järjestölle videoita
Mitä osallistujat saavat koulutuksesta?
-
– opit, millaisia erilaisia videoita järjestö voi tehdä muun viestinnän ja toiminnan tueksi
– saat perustiedot videoiden tuotantoprosessista: käsikirjoitus, suunnittelu, toteutus ja leikkaus
– opit, millaisia erilaisia sovelluksia voit hyödyntää mobiilivideon tekemisessä
– pääset ideoimaan oman järjestösi videomahdollisuuksia ja sisältöjä
– pääset tutustumaan erilaisiin mobiilisovelluksiin käytännössä
– kuulet, miten video tällä hetkellä näkyy ja kuuluu eri sosiaalisen median kanavilla
– opit, mitkä videoviestinnän kanavat ovat nyt pinnalla ja miten YouTubea tai Vimeota voisi käyttää
– pääset ideoimaan videon liittämistä osaksi järjestön monikanavaista viestintäkokonaisuutta
– kuulet, miten voit seurata videoiden leviämistä ja katselukertoja eri tavoin verkossa
Koulutus räätälöidään sopimaan osallistujien tilanteeseen ja osallistujat saavat etukäteen ennakkokyselyn tätä varten.
Osallistujille lähetetään noin viikkoa ennen koulutusta tarkemmat ohjeet koulutukseen valmistautumista varten. Koulutustilassa on langaton verkkoyhteys. Kouluttajina toimivat Smile Audiovisual Oy:n Sasu Sorkio sekä sosiaalisen median ja järjestötoiminnan asiantuntija Piritta Seppälä.
Lisätiedot ja ilmoittauminen alla olevasta linkistä:
https://viestintapiritta.fi/koulutus-25-4-video-osaksi-jarjeston-viestintaa/