Värimäärittely
7.4.2015Susanna Kinnari – Terveystalo: Videolla voi kertoa paljon lyhyessä ajassa
23.4.2015Pohjoismaisten hiusten ja hiuspohjan luotettu asiantuntija kirkasti brändiään ja palvelukonseptiaan sekä uudisti ilmeensä.
Tarve
Cutrin on suomalainen kampaamoalan tukkuyritys, jonka tuotteet kehitetään ja valmistetaan Suomessa. Cutrinin tuotevalikoimaan kuuluvat hiusvärit, permanenttiaineet sekä hoito- ja muotoilutuotteet. Suomen lisäksi tärkeitä markkina-alueita ovat Norja ja Venäjä sekä pienemmässä mittakaavassa Ruotsi ja Tanska.
Cutrin kirkasti yhteistyössä mainostoimisto Työmaan kanssa brändiään ja palvelukonseptiaan. Työmaa tuotti Cutrinille uuden visuaalisen ilmeen, brändilupaukset sekä uuden ilmeen jalkautuksen.
Cutrinin toiveena oli, että brändiuudistuskokonaisuudesta tehtäisiin myös video.
Ratkaisu
Toteutimme Cutrinille brändivideon, joka esitettiin brändiuudistuksen kick-offissa Suomen ja Norjan myyntiedustajille. Kick-offin jälkeen video on toiminut Cutrinin edustajien myynnin tukena.
Video herättää eloon Cutrinin uuden ilmeen, jolla se tekee rohkeasti pesäeroa alan kliseiseen, poseerauksiin nojaavaan kuvamaailmaan, jossa jokainen suortuva on photoshopattu kohdilleen ja maailma on valmis.
Bränditarina korostaa Cutrinin roolia pohjoisen vaativien olojen ja hiusten asiantuntijana. Kuten Cutrinin filosofia kuuluu: Kaikki on mahdollista. Olosuhteista huolimatta.
Tulokset
Video sai positiivisen vastaanoton ja se toimi asiakkaan toiveen mukaisesti tunnelman kohottajana myyntikokouksissa. Videosta tehtiin myös englannin- ja venäjänkieliset versiot. Etenkin Norjassa ja Venäjällä video koettiin erityisen tärkeäksi. Brändiuudistuksen tehneen mainostoimisto Työmaan asiakkuusjohtaja Laura Palminen uskoo videon tehoon. “Video on erinomainen väline päästä kohdeyleisön tunnetasolle. Parhaimmillaan video jättää todella positiivisen muistijäljen pitkäksi aikaa”.
Palmisen mukaan video toimii tunnelman ja hengen nostattajana. “Valitettavan usein brändiuudistuksiin satsataan kovat panokset, mutta sisäiseen lanseerausvaiheeseen ei panosteta kunnolla. Tärkeintä olisi, että myyntikenttä saisi uudistetun brändin lentoon, ”lähtisi elämään uutta brändiä” ja kommunikoisi sitä asiakkaille. Tämän palon sytyttämiseen video on parhaimmillaan erinomainen väline!”
Making of -kuvia videon kuvauksista