4 tapaa käyttää Instagramin Hyperlapsea videomarkkinoinnissa
5.12.2014Yara – Tutoriaalivideo
19.1.2015Markkinointi- ja viestintäjohtaja Maria Mroue kuvaa Messukeskusta aidoksi sosiaaliseksi mediaksi. ”Luomme ja mahdollistamme kohtaamisia ja elämyksiä sekä ihmisille että yrityksille.” Tätä Messukeskus haluaa viestiä myös videoillaan.
Messukeskuksen videoviestinnän tavoite on tuoda esille viestejä ja hyötyjä Messukeskuksen toiminnasta sekä houkutella asiakkaita, kertoo Messuksekuksen markkinointi- ja viestintäjohtaja Maria Mroue.
Messukeskus tuottaa paljon videoita. Näitä hyödynnetään muun muassa uutiskirjeissä ja sosiaalisen median kanavissa. Mrouen mielestä tärkeintä videoissa on sisältö. ”Videon pitää olla hyvä ja hauskasti tai toimivasti toteutettu. Tiivis ilmaisu on yleensä videolla etu. Toinen tärkeä asia sisällön lisäksi on videoiden levitys. On tärkeää miettiä missä kanavissa videota levitetään ja mihin aikaan päivästä.”
Esimerkkinä onnistuneesta videon hyödyntämisestä Maria Mroue ottaa esille videon Messukeskuksen syksyn startista. ”Muokkasimme vanhasta videomateriaalista uutta uudella kulmalla. Saimme videolle oikeanlaisella levityksellä nopeasti 60 000 katsojaa”, Mroue kertoo.
Kysyimme Mrouelta kokemuksia Messukeskuksen YouTube-kanavasta. ”YouTube on meille paikka, jossa videot ovat säilössä ja katsottavissa. Jakelun välineinä toimivat meidän muut kanavat. YouTube on kuitenkin toimiva kanava, jonka kautta katsojat voivat päätyä muun Messukeskuksen materiaalin äärelle”, Mroue vastaa.
Mrouen mielestä videon etu on se, että se aktivoi katsojalta useamman aistin. ”Videoilla voidaan välittää viihteellisyyttä, oivalluksia ja huumoria paremmin, koska videon katsojalla on useampi aisti käytössä. Videot synnyttävät elämyksiä ja muistijälkiä. Video on rikas kanava, jolla pystytään selittämään monimutkaisia asioita”, Mroue sanoo.