Pellervo Hämäläinen – Tieto: pystytkö paketoimaan tarinan lyhyeen otokseen?
22.10.2013VTT:n Olli Ernvall: voittajia ne, jotka paketoivat viestinsä helposti ymmärrettävään muotoon
28.10.2013Smile Audiovisualin haastattelussa Kati Sulin Fazerilta kertoo kuinka heillä käytetään videota ja tehdään audiovisuaalista viestintää. Hän uskoo tulevaisuudessa Instagram-videoiden nousevan tärkeään rooliin myös yritysten viestinnässä.
Videot, joita Fazer Youtubessa jakaa, ovat sisällöltään hyvin erilaisia. Mukana on retromainoksia, reseptejä, tuote-esittelyjä ja perinteisempää yritysvideo-tyyppistä sisältöä. Youtube on yksi suosituimmista hakukoneista, siksi Fazer tuottaa hyvin erityyppistä sisältöä videomuodossa. Sulin toteaa, että tämä monipuolisen sisällöntuotannon strategia toimii kuluttajien mielestä.
Hyvää informaatiota, mitä Fazer voisi jakaa verkossa on esimerkiksi leivontavinkit, sillä videolla voi tänäpäivänä tuottaa niin viihdettä kuin informaatiotakin. Uutena videotrendinä Sulin pitää instagram pätkiä, joilla on helppo jakaa ihmisille pieniä pätkiä kulissien takaa, nopeasti sulatettavassa muodossa. Fazer haluaa videoviestinnällään tuottaa tarinoita, joita kuluttajat haluavat kuulla. He panostavat siihen, että vastaavat kuluttajien kysymyksiin tarinoiden muodossa. Tänä päivänä on myös enemmän mahdollisuuksia tehdä jokapäiväisiä pätkiä brändien takaa ja julkaista niitä erilaisissa kohtaamispisteissä.
Fazer-konserni sai alkunsa vuonna 1891 perustetusta perheyrityksestä, kun Karl Fazer avasi ensimmäisen konditoriansa Helsinkiin. Tänään Fazer tarjoaa ruokailupalveluja sekä leipomo- ja makeistuotteita. Toimintaa on kahdeksassa maassa.