Helsingin Yliopisto: Esittelyvideo
18.1.2016Paroc – Asiakastestimoniaalivideo
10.3.2016Toteutimme markkinointivideon kotimaisen ohralajikkeen Trekkerin markkinointiin. Asiakkaana Boreal Kasvinjalostus ja Hankkija. Boreal Kasvinjalostuksen markkinointipäällikkö Ulla Kommeri vastasi muutamaan kysymykseen videon tiimoilta.
Mihin tarpeeseen videon teetettiin?
Markkinoille tuli kiinnostava uusi mallasohralajike, jolle pyrittiin luomaan hieman uudenlaista profiilia, jotta se erottuisi lajikemassasta. Kohderyhmänä (mallasohran-) / viljanviljelijät.
Millainen video mielestäsi saatiin lopputuloksena?
Videosta tuli lopulta aika kompakti kokonaisuus, joka vie katsojan hetkeksi maltaan tuottamisen maailmaan. Lopputulos on rauhallinen, mukava katsoa ja se jättää positiivisen fiiliksen. Myös pituus on aika passeli – faktat lajikkeesta sekä ohrasta olueksi -ketjusta tulee esiteltyä ytimekkäästi, kokonaisuus ei sisällä turhaa toistoa.
Miten video vastasi tarpeeseenne ja millaista palautetta olet siitä saanut?
Tavoitteena oli tuottaa tunnelmia välittävä, uudella tavalla mieleenpainuva esittely lajikkeesta ja siinä onnistuttiin hyvin. Palaute videosta on ollut positiivista – lopputuloksessa näkyy ammattilaisten kädenjälki.