Jarkko Konttinen – Finnair: laadukas sisältö koukuttaa ihmiset
15.6.2015Youtube-optimointi on helppoa ja hauskaa
3.9.2015Kokonaisvaltaisen tarinan kertomiseen Finlandia-talo valitsi yhteistyökumppanikseen Smile Audiovisualin, jolla on alueesta vuosikymmenten kokemus.
Tarve
”Finlandia-talo tarvitsi markkinointivideon” sanoo Finlandia-talon viestintä- ja markkinointipäällikkö Helena Survonen. ”Olimme aikaisemminkin tehneet jonkin verran markkinointikäyttöön videotuotantoja, mutta tällä kertaa halusimme kertoa laajemman tarinan”. Survosen mukaan tarinan tuli kattaa talon historia ja nykyisyys, unohtamatta Alvar Aallon kädenjälkeä, joka näkyy talossa arkkitehtuurin lisäksi sisustuksessa monella tapaa. ”Varsinainen markkinoinnin kohde videolla on kuitenkin talomme monipuolinen kokous- ja tapahtuma- palvelujen tarjonta”.
Lopputulos
Videon tuotantoprosessi oli verrattain pitkä, noin 8 kuukautta, sillä mukaan haluttiin laaja kattaus talon monipuolisesta tarjonnasta. Kuvauksia tehtiin pitkin syksyä erilaisten kotimaisten ja kansainvälisten tapahtumien ja kongressien yhteydessä. ”Koska talomme tarjonta liittyy vahvasti henkilökohtaiseen palvelukokemukseen, mukaan videolla haluttiin myös ihmiskasvoja”. Esiintyjinä videolla toimii sekä oman talon henkilökuntaa, että ulkopuolisia malleja. ”Sisältötavoite oli haastava: tuli kertoa monipuolisesti sekä itse talosta, että talon tarjoamista palveluista.
Smile Audiovisual onnistui tavoitteessa erittäin hyvin”. Videosta tehtiin lisäksi pitkän videon lisäksi myös lyhyt trailer. Samasta raakamateriaalista työstettiin myös reilun minuutin mittaiset trailerit designista ja kokouspalveluista. ”Lopputulos ylitti odotukset monella tapaa”, Survonen sanoo hymyillen. Smilen jengi saa erityiskiitokset luovan prosessin joustavuudesta, hyvästä käsikirjoitusosaamisesta ja asiakkaan tarpeiden huomioimisesta. ”Tarkoituksenamme on tehdä tulevaisuudessa vielä paljon lisää videoita, sillä uskon asiakkaidemme etsivät jatkossa informaatiota enemmän videomuodossa.”