Making of: Smilen blogivideot
19.1.2015Facebook haastaa YouTuben uudistetulla Videot-välilehdellä
25.2.2015YTY on etu- ja palvelujärjestö yksityisalalla toimiville ylemmille toimihenkilöille, esimiehille ja asiantuntijoille. Toteutimme YTY:lle kaksi brändivideota yhdistyksen jäsenhankinnan tueksi.
Lapsikin sen keksii -videolla pieni lapsi seikkailee eri ammattien parissa ja työelämän muutostilanteet pohdituttavat. Älä vain unelmoi -video on sadunomainen tarina unelmien työelämästä. Katsojaa kehotetaan vaikuttamaan todellisuuteen liittymällä YTY:n jäseneksi. Molempien videoiden tavoite on kertoa miksi YTY:n jäseksi kannattaa liittyä.
“Lapsikin sen keksii -videosta saimme positiivista palautetta. Älä vain unelmoi -video jakoi mielipiteitä, sillä vaikka tarina on liioiteltu, ihmiset tuntuivat ajattelevan, että videon esittämä maailma olisi jotenkin konkreettinen tavoite”, kertoo YTY:n viestintä- ja ura-asiantuntija Leena Vänni videoiden katsojapalautteesta.
Vännin mielestä video toimii hyvin jäsenhankinnassa, mutta sen ympärille kannattaa muistaa rakentaa myös muita viestintäkeinoja hyödyntävä kampanja.
“Video on hyvä lisä jäsenhankintaan, mutta ei yksinään riitä. Video tarvitsee tuekseen kunnon kampanjan.”
Videot ovat nähtävissä useissa kanavissa. YTY on ladannut videot YouTubeen, Vimeoon ja Wistiaan. Videoita on mainostettu Google Adwordsin YouTube-mainonnalla ja niihin on ollut linkkejä YTY:n uutiskirjeissä. Hauska lisä on sähköinen suosittelukortti. YTY:n jäsenyyttä voi suositella tuttavalle lähettämällä jomman kumman videoista sähköisenä korttina YTY:n verkkosivuilta.
Molemmat videot ovat nähtävissä YTY:n YouTube-kanavalla.